Hirdetés

A Xiaomi nevet valószínűleg már egyre kevesebb olvasónak kell bemutatni. A kínai cég pár éve még a legdinamikusabban fejlődő vállalatnak számított a világon, ám most sem lassítottak, hazai földön a telefonos versenyben még mindig a dobogó legfelső fokának közelében helyezkednek el. Nem véletlen, hogy a mai, egyre inkább okosított világban nemcsak a mobilos szegmensben próbálnak szerencsét, hanem más, természetesen továbbra is remek ár/érték arányú modellel kényeztetik el a vásárlókat. Ebbe a csoportba tartoznak a sportkamerák, melyek hatalmas népszerűségnek örvendenek, illetve tesztünk alanya, a Yi Dash Cam is, amit az Eustock bocsátott rendelkezésünkre.

A Yi néven futó sorozat tagja 74 x 19,4 x 52,4 milliméteres kiterjedéssel rendelkezik és mindössze 73,5 grammot nyom. A doboz az aprócska szerkezet ellenére méretes, hiszen belefért még egy tartókonzol (ragasztóval a végén), egy 3,5 méteres microUSB kábel, valamint egy 5V/1A-es autóstöltő. A felhelyezés pofonegyszerű, meg kell találni azt a pontot, ahol a legkevésbé zavaró egy folyamatosan működő kiskamera, oldalról bele kell csúsztatni a sínbe a kütyüt, majd voilá, már fent is van a helyén.

A kamera lelke elvileg egy Novatek NT96660 típusú kétmagos processzor, ami elég ismeretlenül hangzik, arra mindenesetre bőven elég, hogy a legfőbb feladatokat ellássa. A menü rémesen egyszerű, ezért egyrészt könnyen kezelhető, másrészt azért vannak hiányosságai. A menüpontok között a 240 x 960 pixel felbontású, 2,7 hüvelykes TFT képernyő alatti gombokkal lehet szaladgálni, amik arra is jók, hogy a felvételeket elindítsuk, vagy a galériát előrántsuk. A főmenüben több ikont találunk, így tudjuk módosítani a felbontást (erről később), ki- vagy bekapcsolni a hangfelvételt, módosítani a giroszenzor érzékenységén, aktiválni az ADAS rendszert. Erről pár szót azért érdemes beszélni, hiszen olyan szoftveres megoldás van talonban, ami jelez, ha nem tartjuk be a követési távolságot, vagy esetleg veszélyhelyzet alakul ki előttünk. Nyilván ez nyomokban sem hasonlít a legújabb autók által használt rendszerekre, de plusznak mindenképpen felfogható.

A kamera 165 fokos látószöggel rendelkezik, f/1,8 rekeszértékű, tehát sötétben is világos végeredményt garantál. Maximum full HD felbontásban lehet a filmeket felvenni, 3 perces egységekben történik a mentés, ami sajnos nem módosítható, pedig 10 percre lazán átállítaná valószínűleg mindenki. A képkockasebesség 30 illetve 60 fps lehet. A minőség nappal és este is bőven átlag feletti, a vonalélesség nagyon jó, a felvétel nem akadozik, a mozgáscsökkentés pedig szuperül funkcionál, még rázósabb talajon készített alkotások esetén sem tapasztalható zavaró kilengés. A videókat microSD-re menthetjük, ezt oldalról kell becsúsztatni a kütyübe, maximum 64 GB-os kártyákat kezel az eszköz, érdemes legalább Class 10-es (minimum 80 Mbps) darabokkal próbálkozni.


A Yi Dash Cam jó tulajdonságai közé tartozik még a beépített akkumulátor és a 802.11b/g/n-es WiFi, ezen és a kamerához tartozó alkalmazáson (iOS és Android) keresztül kommunikálni tud az okostelefonnal, így könnyedén lementhetők/átmásolhatók a felvételek. A képernyő bekapcsolási időtartamát akár tíz percre is állíthatjuk, de utána sem kapcsol ki sajnos, hanem a dátumot mutatja. Ó, hogy azért ne legyen minden fenékig tejfel: egyedül a szélvédőre felfogató elem a macerás, ugyanis egyszer használatos, a rasztó pedig tapad, nehéz leszedni. Új autó esetén mi a megoldás? Rendelni egy külön tartót külföldről egy dollárért.

A Yi Dash Cam tehát jól muzsikál, a 25 ezer forintos ára pedig hiába nem repíti a legolcsóbb kategóriába, érdemes ezt a pénzt rászánni, hiszen ott a remegéscsökkentés, a 60 fps-es felvételkészítés lehetősége, a WiFi, valamint az aprócska akkumulátor is.

Hirdetés
Tamás Zsolt
Nem kérdés, miket szeretek: technológia, jog, sport, utazás, zene, autók. Aki követné, hogy merre járok: www.instagram.com/tamzsolt